С парад на трабантите в Павел баня членовете на националния фен клуб на култовия автомобил отбелязват 60-ия рожден ден на модела. Съвсем в духа на социализма, през 1957 година, точно на 7 ноември, на пазара е пуснат първият трабант. Повече от половин век този автомобил е неумираща любов за много хора.

Такъв е, например, Тончо Желязков от Стара Загора. Кара „Траби” от 1970 г., като за десетина години изоставя марката, но в края на миналия век става колекционер. Днес е горд собствнеик на 8 трабанда. „Бижуто” сред тях е лимузина, направена от общо 3 коли.

Трабантът не е мощна, но пък е икономична кола, казва чичо Тончо: „Германците са го мислели да е функционален и да е масов автомобил - той е 24 конски сили, 600 кубика е, двуцилиндров, двутактов, с въздушно охлаждане. Няма трабант, който да е прегрял”.

Поддръжката на возилото  не е сложна и не е много скъпа, изтъква още предимства на марката колекционерът. С усмивка разбива мита, че колата е направена от картон - купето е от термореактивна пластмаса, наречена дуропласт. Състои се от смола и текстилни нишки. А покрай митовете, идва ред и на любимия виц за трабанта.

Най-малко сто човека в България все още притежават трабант. 50 от тях са в Павел баня с колите си.

Трабантът е страст и в семейството на Ивайло Антонов от Велико Търново, където всички имат кола от тази марка. Дори и дъщеря му.

А самият Ивайло кандидатства за Рекордите на Гинес с най-голямата колекция трабанти в света – притежава 75 трабанта, като всичките палят и вървят.