Стачката в автотранспорта приключи с дисциплинарно наказание
Шофьорите недоволстват от заплащането и условията на труд, шефовете им не смятат, че има проблем
  • Последни
  • Най-четени

Коментари: 0
  • 0
    3
Автобус
Снимка: bTV

Дисциплинарно наказание за шофьора, който сутринта блокира автобуси на градския транспорт в знак на протест. Спонтанната акция спря движението за около час по част от градските линии.

Гараж „Дружба" на Столичния градски транспорт е мястото, където днес в 4 сутринта шофьор препречва с автобуса си изхода на гаража, с което блокира излизането и на останалите автобуси. Така, около 110 превозни средства не тръгват по разписание.

Причините за спонтанния протест - извънреден труд, нерегламентирани смени и ниски заплати.

Няколко часа след протестната акция, шофьорът Веселин Голевски получава заповед за дисциплинарно наказание. Акцията му била своеволна и безпочвена.

Шофьори от градския транспорт в София протестираха срещу условията на труд (ОБНОВЕНА)Това са своеволни действия на един водач с неясни мотиви, казаха от Столичния автотранспорт

„Той е нарушил правилата за работа, възпрепятствал е градския транспорт. Хората не са длъжни да го чакат по спирките, за това, че той извършва такива самоволни действия! Ще има санкция за него и няма да е лека”, заяви изпълнителният директор на „Столичен автотранспорт” Слав Монов.

Ако се наложи, Веселин ще си търси нова работа: „След като на мен ми подготвят документите за дисциплинарно уволнение, трябва да подготвят документите на още 100 човека! „

От Столичния автотранспорт твърдят, че Веселин е бил единственият служител, саботирал работата на градския транспорт. Шофьорите обаче са категорични – не е вярно.

„Има водачи, които наистина са положили доста извънреден труд, но в рамките на законовите изисквания”, признава директорът на гаража Стилян Манолов.

Шофьорите на градския транспорт работят в едни от най-стресовите ситуации, твърдят и психолози.

 „Дори световните изследвания показват, че тази група шофьори имат много повече негативни преживявания в сравнение с всички останали групи професионални водачи! Това е така, защото те трябва да се справят с много повече задачи за единица време! Затова не е препоръчително, а задължително, да се обръща внимание на физическото и психическото състояние на водачите!”, посочи психологът гл.ас. Зорница Тоткова от БАН.

У нас, шофьорите минават тест за "психологическа годност" на всеки три години.

От Столичния автотранспорт съобщиха, че средната заплата на шофьор на автобус е 1500 лева. Платеният годишен отпуск е пък в рамките на 34 дни. Към момента на територията на София работят около 1300 шофьори, като от дружеството признават, че имат нужда от поне още 120 служители, за да няма напрежение в работния процес.

  • 0
    3
Още по темата
0 Коментара
  • Най-старите отгоре
  • Най-новите отгоре