Как реагираха на спешния телефон 112 при потопа в Бургаско
Още преди година и половина в свое разследване bTV разкри, че системата работи в авариен режим
  • Последни
  • Най-четени

Коментари: 0
  • 0
    1
112

Много от пострадалите след потопа в Бургаско хора твърдят, че многократно са търсели спешните служби, но без резултат. Виновен ли е спешният телефон 112 за закъснялата помощ?

Още преди година и половина в свое разследване bTV разкри, че системата работи в авариен режим. Какъв е случаят с наводнението в Бургаско.

Водната стихия връхлита село Черни връх, най-пострадалото, през нощта. Станка Александрова е сама вкъщи, когато чува, че съседката ѝ вика за помощ. Жената обяснила, че с неподвижния си съпруг са в капан, а нивото на водата се покачва.

Станка разказа пред bTV, че е звъняла много пъти на тел. 112, но помощ така и не се появила.

Следгаранционното обслужване на спешния телефон е изтекло и от около две години тя се поддържа единствено с ресурса на МВР. Оттам признават, че състоянието на системата е риск за националната сигурност.

От МВР не коментираха за bTV как е работел телефон 112 по време на бедствието. Според наши източници обаче е издържала на натоварването.

„Поразеното населено място е малко. Хората, които са звънели като количество са малко, затова системата го е поела без проблем”, категоричен е Георги Пешев от Асоциацията на комуникационните и информационни специалисти.

На среща с неправителствения сектор от МВР са съобщили, че отменената обществена поръчка за ремонт на тел. 112 се подготвя отново. За целта са отделени 8 млн. лв.

  • 0
    1
Още по темата
0 Коментара
  • Най-старите отгоре
  • Най-новите отгоре