Дулово, най-голямата община в Силистрeнско, е на път да остане без автогарата си. Новият собственик заплашва, че това може да се случи, ако общината не изпълни условията му около нейното финансиране.

През февруари местна фирма придобива обекта от частен съдебен изпълнител. Според Хасан Муса, баща на управителя на фирмата, автогарата е закупена на стойност 1 млн. и 300 хил. лв. А на нейно място ще бъде построен на бизнес център.

„Няма да е автогара. Аз тогава им казах, още в началото - ще дойде ден и няма да е автогара, почвайте полека-лека да се спасявате… Прави се бизнес център, модерни неща се правят, където да изглеждат красиви, хубави, човек като минава оттам, да му е приятно да гледа”, обяснява мъжът.

Новият собственик твърди, че автогарата в момента е изключително губеща. Като основна причина изтъква такситата близо до входа й, които, заедно с нелегалните автопревозвачи, отнемат пътниците от автобусните превозвачи.

Шофьорите на таксита отричат да имат вина за проблемите на автогарата. Собственикът на таксиметрова фирма Севджан Велиев даже смята, че взаимно си помагат с автогарата: „Ние докарваме на тях хора. Пък вземаме от тях, не можем да бъдем отделно”.

Шофьорите не приемат и предложението на собственика да влязат вътре в автогарата и да му плащат наем.

В състоялите се при областния управител дебати собственикът повтори предложението си - за да се запази автогарата още известно време, трябва или общината да вземе под наем губещия обект, или да го купи.

Кметът д-р Юксел Ахмед посочва и трети вариант: „Ежегодно общината да субсидира, да отделя свои средства за облагородяването на автогарата, което законово е невъзможно, защото става въпрос за частна собственост. А другите два варианта - под наем и закупуване - на този етап са невъзможни заради непосилните финансови условия, които той поставя…”.

И обикновените дуловчани, и наемателите с малките магазинчета на територията на автогарата са разтревожени от перспективата тя да затвори врати.

Казусът е завързан и юридически - от общината са категорични, че за да се строи на мястото на автогарата каквото и да е, общинският съвет трябва да промени предназначението на обекта, което той няма да направи. Собственикът обаче твърди, че в договора му няма такава клауза.

Как ще се развие ситуацията и дали 30-хилядното население на община Дулово ще остане без автогара, предстои да видим.