Броени дни остават до откриването на линията на софийското метро до летището. Още 90 000 души ще се възползват от градската железница. Пътуването от ЦУМ до аерогарата ще отнема 18 минути.

Последни приготовления и влакчетата тръгват - през 6 минути за 45 000 столичани от „Дружба”. Зад лъскавата фасада обаче стоят истински метални стени, които пазят метрото от подпочвените води.

„Тук, където се намираме, всичко е под вода, ние сме под нивото на подземните води. Ако боцнете през конструкцията, ще почнат да хвърчат струи води, защото подземните води са на 12 метра нагоре”, обясни директорът на столичния „Метрополитен” Стоян Братоев.

Всяка метростанция е уникална като визия. В една от тях, например, е сложен абстрактен модел на Дружбенското езеро. Само тази метростанция трябва да обслужва 5000 души на ден.

Докато за едни метрото е дълго чакано, то за други носи проблеми. Близо 200 паркоместа по-малко имат живеещите в района заради разширението на метрото. Сега паркират в градинките, стигало се дори до бой.

Освен това след разкопките от Коледа насам започнала да се носи непоносима миризма. „В момента, в който се появи миризмата, просто стана нетърпимо за живеене, не можем да си отоворим прозорците, защото мирише отвратително”, оплака се жителят на „Дружба” Веселин Тачев.

Новата линия не метрото трябва да облекчи трафика с 18% и да намали шума с 15 на сто. Предстои обаче да стане ясно дали това ще се случи наистина.