Проблемите на спешния тел. 112 – нереални сигнали и неинтегрирана система
Компютърната система за комуникация в столицата се е сривала поне 5 пъти от началото на годината, разкриха източници на bTV
  • Последни
  • Най-четени

Коментари: 1
  • 1
    0
Тел. 112, система
Снимка: btvnovinite.bg

Нереални сигнали и неинтегрирана към съвременните комуникации система са основните предизвикателства пред националната система за спешни повиквания у нас. За миналата година регистрираните обаждания към телефон 112 са малко над 4 милиона. От тях близо 50% са нереални сигнали.

Иначе сигналите, изпратени до съответните служби за помощ, се разделят поравно между центровете за спешна помощ и полицията.

Първият сигнал за деня на един от спешните екипи е да транспортира пациент от Трета градска болница до „Пирогов”. С пристигането си екипът научава, че пациентът е отказал преглед в „Пирогов”, а медиците вече са загубили около половин час.

Освен забавяния от такъв характер, компютърната система за комуникация в столицата се е сривала поне 5 пъти от началото на годината, разкриха източници на bTV. В такива случаи диспечерите разполагат с едва 8 телефонни линни. Това означава, че всеки девети потърсил помощ в столицата остава на изчакване, a сигнал тук приемат на всеки пет минути. 

Стойка Желязкова от Ямбол е гневна на системата 112. Когато неотдавна потърсила помощ за нейна съседка, линейката дошла след повече от час. „112 за мен е само създаване на работни места, без наистина да има адекватност за гражданите”, категорична е тя.

Мрежата 112 е изправена пред доста предизвикателства, признават от ръководството на системата.

„Системата трябва да може да е адекватна на съвремените условия и да дава възможност за многоканален достъп на гражданите”, заяви Констанца Бойкова от сектор „Проучване и развитие” на националната система 112.

В европейския ден на 112 МВР отличи за проявен професионализъм някои от служителите на системата за спешни повиквания. Сред наградените беше и Стоян Вълев, приемал сигналите за тежката верижна катастрофа на магистрала „Тракия” през лятото. „Най-големият ужас е да получиш сигнал за помощ от човек, който не знаеш къде се намира и да му прекъсне връзката”, казва Стоян.

Някои държави от ЕС са запазили отделните си телефонни линии за спешна помощ, пожар или полиция. Използват ги в случай на авария с единната система 112. 

В столицата регистрираните сигнали на денонощие тук са около 700. От тях обаче между 60 и 70 на сто са оценени като неспешни, след като екипът пристигне на място.  

  • 1
    0
Още по темата
1 Коментара
  • Най-старите отгоре
  • Най-новите отгоре