В обслужващите дейности към предприятие „Ръководство на въздушното движение” се назначават хора, които се ползват с протекции. Връзкари сред диспечерите обаче няма, а и да има – никой неподготвен не може да застане зад пулта. Това заяви бившият транспортен министър Кристиан Кръстев в студиото на „Лице в лице”.

Назначенията на близки до властта кадри в предприятието са повод за скандали от години. Една от причините са изключително високите заплати.

„Да разделим РВД на две части. Едната е ръководителите на полети, хората, които изхранват цялата система; хора, които заслужават и по-високи заплати, защото отговорността им е изключително висока. (...) В обслужващата дейност се назначават хора, които се ползват с някакви протекции”, каза Кръстев.

Той допълни, че на много места се назначават хора с връзки на административни постове: „Бога ми, и в телевизията се назначават такива”. Ексминистърът категорично отрече да е назначавал „свои” хора в РВД.

Защо пълен самолет каца на празно летище

Кристиан Кръстев коментира и случая от преди няколко дни, когато самолет на WizzAir, отклонен към Пловдив заради ураганните ветрове, кацна на практически празно летище. Часове пътниците чакаха, за да могат да слязат.

Бившият транспортен министър обясни, че проблемът има генезис, който датира от момента, в който Летище Пловдив започва да функционира с работно време, а не 24 часа. Това е било документално отразено.

„Всички авиокомпании е трябвало да бъдат уведомени и те да съобразят кои летище да включат като резервни”, посочи Кръстев. По думите му РВД и Гражданската въздухоплавателна администрация е трябвало да съблюдават кое летище WizzAir са посочили като резервно.

Той посочи, че в Пловдив могат да кацат самолети, но до 22:00 часа. „Не става въпрос за аварийна ситуация”, категоричен беше Кръстев, но все пак допълни, че е грижа на летищния оператор да провери състоянието на полосата.