Въпреки че звучи като шега, точно в деня на лъжата 1 април вицепремиерите и министрите трябва да останат без коли и шофьори от НСО. Идеята е на премиера Бойко Борисов и ако се осъществи, службата ще спести точно 18 коли и шофьори, които ще може да пренасочи другаде.

От това обаче може би ще спечели градският транспорт, след като част от министрите вече декларираха, че ще пътуват за работа заедно с редовите граждани.

Само ден след като стана ясно, че министрите и вицепремиерите остават без коли, повечето от тях вече се бяха примирили с идеята. И дори се бяха насочили към алтернативни форми на транспорт.

Сред желаещите да ползват метрото е икономическият министър Божидар Лукарски. Колегата му с ресор „Туризъм” Николина Ангелкова пък планира да се възползва от хубавото пролетно време и да ходи пеша.

Някои от министрите обаче бяха скептични по темата. „Правим обратното на цяла Европа”, коментира Ивайло Калфин. Смята ли мярката за популистки ход? „Има нещо такова”.

Бившите министри на вътрешните работи също бяха на противоположни мнения. „Дълбоко погрешно решение. Сега има система за подбор и контрол на тези хора. Това не са случайни хора”, посочи Румен Петков. Не така мисли Цветан Цветанов: „След като няма заплаха за някой от министрите, съвсем резонно е Министерски съвет да определи каква да е охраната”.

От НСО запазиха мълчание по темата. Експертите обаче твърдят, че премиерът  прави това с цел демонстриране на сигурност в страната. „Ако той не би направил такъв ход, вие разбирате, че паниката, в която се намират българските граждани, тя ще се засилва”, смята полк. Николай Марков. Според него това е временна мярка с чисто политически характер.

Това, че министрите няма да ползват кола и шофьор на НСО, не означава, че те остават без превоз.

Те ще могат да продължат да използват служебните си автомобили, с каквито разполага всяко едно министерство, ведомство, агенция и служба.

А дали министрите ще предпочетат метрото - предстои да разберем.