Как властта решава за Банско (и не само)
Ще бъде възстановен влек "Заека" на Витоша
  • Последни
  • Най-четени

Коментари: 0
  • 1
    2
Министерски съвет
Снимка: Ладислав Цветков

Трикратното увеличение на ски зоната над Банско за сметка на националния парк и „зелената светлина” за строеж на втори лифт за обслужване на курорта са демонстрация за здравата коалиция на ГЕРБ и „Обединени патриоти”, става ясно от стенограмата от днешното обсъждане на двете решения в Министерския съвет. В нея виждаме единомислие по темата от страна на премиер и министри – без значение от политическата им окраска: България може да посреща повече туристи през зимата и за целта са нужни инвестиции.

„Все пак искам да припомня, че в този момент, когато отвън на жълтите павета има около 50-60 човека, пътят за Гърция е блокиран от над 1500 човека. Всъщност тези митинги са само една малка част от тези три - четири хиляди човека – най-големият митинг, който е от чакащи да се качат и да се възползват от възможността да се спуснат по нашите чудесни писти в ски зона Банско”, коментира вицепремиерът Валери Симеонов, очевидно отметнал се от позицията си, че не иска да вижда Бойко Борисов след предното отлагане на решението.

Правителството даде зелена светлина за втори лифт на Банско (ОБЗОР)Каквото и инвестиционно намерение да има, то ще мине през всички точки на екологичното законодателство, посочи Нено Димов

Ресорният министър Нено Димов отбелязва, че в хода на общественото обсъждане на решението за разширяване на ски зоната в Национален парк „Пирин” са били получени 3304 становища „за” и 1497 – „против”. Той не пропуска и да отбележи, че обсъжданата точка датира още от 2013 г.

Всъщност, решението на Висшия екологичен съвет е от деня преди оставката на кабинета „Борисов 1” и още тогава екологични организации заявиха, че в опит да се узаконят стари нарушения на концесионера „Юлен” са нарушени три европейски директиви – за местообитанията, за птиците и за екологичната оценка.

„Галъп“: 67% от българите подкрепят втори кабинков лифт в БанскоХората виждат проблем в презастрояването и в това, че ползата от туризма остава най-вече за малцина богати

„Смятам, че ние сме достатъчно отговорни и съвестно подхождащи към темата хора и в качеството си на постовете, които заемаме мисля, че сме готови във всеки един момент, в случай, че има забележки от страна на Европейската комисия, да коригираме евентуално част от решението, ако това е необходимо, въпреки че аз съм убеден, че дотам няма да се стигне”, коментира по въпроса Валери Симеонов днес.

Покрай обсъждането на точката за втория лифт Бойко Борисов произнася монолог, насочен към тези, които се опасяват от бетониране на планините. Есенцията: „В този план няма нищо, което касае строителство, няма керемиди, няма тухли, няма хотели, няма сгради, няма каквото и да било. И специално тук се обръщам към екоорганизациите, че всяко инвестиционно намерение, което ще се прилага в Пирин, минава на екологична оценка, оценка на съвместимост и всички необходими и указани в закона действия. Сиреч, не може да се направи една колиба, не хотел – една колиба, без да мине съответната процедура по екологичното законодателство”.

А с държавния лифт какво правим?

Министрите обсъждат и туристически обект с друга собственост в друга планина – държавният влек „Заека” на Витоша. Той не работи от години – както и много други съоръжения, включително и частни. Еко активисти от години твърдят, че причината разположената до София планина да е неприветлива за туристите е желанието на бизнес кръгове да пълнят хотелите в Банско.

Спортният министър Красен Кралев обяснява, че при буря преди 8 години са били изтръгнати финалните 4 стълба и сега няма как да бъдат възстановени на същото място, а ведомството му няма нужното оборудване за поддържане на пистите.

Бойко Борисов предлага лифтът да отиде към Столичната община или „при Красимир Вълчев (министър на образованието – б.р.) децата да се обучават по програми, да ходят да карат ски и да ползват тази природа на Витоша”. Финансовият министър Владислав Горанов отбелязва, че лифтовете са транспортни съоръжения и може да „включим и Московски (министър на транспорта – б.р.) в цялата работа”.

„Понеже се включваш в дискусията, Министерството на финансите да обезпечи изцяло финансово проекта”, разпорежда се премиерът.

  • 1
    2
Още по темата
0 Коментара
  • Най-старите отгоре
  • Най-новите отгоре