"Царските конюшни" – продадени зад гърба на държавата още преди 13 г.
Тунел "Витиня" е бил опасен за преминаващите, ремонтът продължава поне до март
  • Последни
  • Най-четени

Коментари: 0
  • 0
    0
конюшни

Сагата с продажбата на т.нар „царски конюшни”, заради която областният управител на София Веселин Пенев подаде оставка, всъщност е започнала преди цели 13 години. Това стана ясно от думите на строителния министър Лиляна Павлова в студиото на „Тази неделя”.

„През 2003 г. се случва нещо дълбоко крито – 5 дка от общо 7 са продадени от тогавашния областен управител Росен Владимиров (ДПС-б.р.) по схема дълг срещу собственост на варненска фирма”, разказа тя. Това обаче е само началото.

Веселин Пенев вече не е областен управител на София-градПоста му временно поема досегашната му заместничка – Живка Такева-Първанова

През 2005 г., в началото на мандата на Тройната коалиция, парцелът изведнъж отново се оказва държавен и с него друга фирма прави заменка за имот на бул.”Драган Цанков”. Година по-късно собственикът от 2003 г. ипотекира всичките 7 дка (в това число – и тези, които са собственост на държавата) за почти 60 млн. лв., за да получи 30 млн. като кредит.

Междувременно, съсобствениците също правят сделки със своите дялове.

Десетилетие след всички тези събития, МРРБ официално уведомява областния управител, че има дела, които се водят за терена. Той обаче еднолично се разпорежда с него и го продава. Именно заради заплетената ситуация ведомството на Лиляна Павлова атакува последната продажба – няма ясно легитимиран собственик, няма и ясен купувач.

Бивш управител на КТБ купи царските конюшни в София на цената на едни маратонкиПо думите на БСП историческата сграда е продадена още преди два месеца

„Колкото повече дълбаем в тази история, толкова повече се заплита. Толкова повече започват да излизат неща страховити, които са се случвали повече от 12 години”, обобщи Лиляна Павлова.

Инфраструктурните проекти

Ремонтът на тунел „Витиня” ще приключи най-рано през март, обяви министърът. Причината за забавянето е, че съоръжението, освен старо и зле поддържано, е и опасно. „Когато започнаха да свалят старите облицовки, се оказа, че е правена облицовка от бетон без никаква арматура, бетон, който не се държи на нищо”, посочи тя.

Тунелът „Витиня” е в окаяно състояние, ремонтират го до пролетта на 2017 г.Като по чудо в съоръжението не се е стигнало до срутване и сериозен инцидeнт

По отношение на изнасянето на АМ „Струма” от Кресненското дефиле, Павлова коментира, че най-доброто решение за момента е старият път да остане еднопосочен в посока Благоевград – Кулата и да бъде изграден източен обход в скалите.

Тя отбеляза, че това решение ще е със стотици милиони по-евтино от исканото от екоактивисти пълно напускане на дефилето. Министърът оцени подобен проект на над 1,2 млрд. лв.

  • 0
    0
Още по темата
0 Коментара
  • Най-старите отгоре
  • Най-новите отгоре