Информационната политическа кампания преди местния вот е заместена от кампания за директен маркетинг, сделка с избирателя, за да получат неговия вот. Това каза в предаването „Лице в лице” по bTV социологът Боряна Димитрова от Алфа рисърч.

По думите й това е доста тревожна тенденция.

Основните играчи, които хората забелязват да агитират, са политическите партии (46%), и което е особено впечатляващо – местни влиятелни лидери (15%), работодатели и бизнесмени (11%). Техните действия са от два до пет пъти по-често срещани от тези на самите кандидати за изборни постове, сочи изследването на Алфа рисърч.

Около 58% избирателна активност очакват социолозите на местния вот.

Вижте целия разговор с Боряна Димитрова:

Изследването е проведено в периода 1-5 октомври 2015 г. сред 1026 пълнолетни граждани от цялата страна. Проучването е възложено и финансирано от Институт за развитие на публичната среда.

  • Административният съд в София потвърди избора на Йорданка Фандъкова
  • Съдът обяви изборите в Пловдив за законни
  • Съдебната битка за Пловдив продължава
  • В добрички съд броят недействителните бюлетини от вота
  • В няколко града гледат дела за касиране на местния вот
  • Оставки в софийското БСП след местния вот
  • Съдът гледа делото за изборите в Благоевград
  • Битката за местната власт се мести в съда
  • Протестите срещу кмета на Семчиново продължават
  • БСП ще иска касиране на изборите в част от градовете