Стотици недоволни клиенти на „Топлофикация“ – Перник излязоха на протест срещу дружеството заради непрекъснатите аварии и липсата на топлоподаване.

След десетки сигнали и липса на парно от близо месец от Министерството на енергетика започват проверки в теца.

Снимка: Габриела Керемедчийска

Потребителите посочват, че дори когато го има, парното често е твърде слабо. Така се налага да се отопляват на ток, въпреки че са топлофицирани и плащат за услугата.

Снимка: Габриела Керемедчийска

Гражданите настояват и за намеса от страна Комисията по енергийно и водно регулиране.

По-рано днес, в предаването „Тази сутрин“, недоволни граждани се оплакаха, че „Топлофикация“ отказва компенсация на абонатите лоялни платци. „Излиза, че трябва ние да ги компенсираме“, възмутиха се те.

Снимка: bTV

Недоволен перничанин разказа, че за последния месец е платил 100 лв. сметка, а около 20 дни топлоподаването е било много слабо и в една от стаите му температурата е 13 градуса.

Снимка: bTV

Възмутените граждани попитаха и защо се правят профилактики, след като няма никакъв ефект.

Директорът на дружеството инж. Любомир Спасов коментира, че по-сериозните проблеми с топлоподаването са от 19 февруари. Преди това прекъсванията са били в рамките на няколко часа на ден или денонощие, което е нормално.

„Хората, които нямат договори с нас, плащат това, което е отмерено от измервателните уреди в абонатните станции и районните им разпределители, т.е. няма как да платят повече от това, което е отразено от тези уреди. Останалите, които са на договор, плащат сериозно редуцирана сметка и тя е свързана с договора „Лоялен клиент“. Тази редукция на сметката средно годишно е минимум 30%, затова плащат сметки от порядъка на 80 – 100 лв.“, каза Спасов.

Вижте повече във видеото:

Същевременно министърът на енергетиката Теменужка Петкова разпореди екип на Министерството да извърши проверка в „Топлофикация“ – Перник. Ще бъдат проверени поддържаните от дружеството резерви от горива, както и техническите условия за топлоснабдяване.

Резултатът ще бъде оповестен в петък, 9 март.

В началото на проверката заместник-министър Красимир Първанов обяви, че сметките на абонатите на „Топлофикация“ – Перник ще бъдат коригирани, като периодът, в който топлоподаването е било прекъснато, няма да бъде фактуриран.

Към момента топлоподаването към абонатите е възстановено и дружеството работи в нормални експлоатационни параметри.