Трафикът по пътя за Северното Черноморие ще бъде облекчен от днес. Новата отсечка на автомагистрала Хемус край Шумен беше официално открита.

Трасето е дълго почти пет километра и е изключително важно, защото свързва пътищата между Русе, Варна и София. Строителството продължи 2 години и струва близо 66 милиона лева, осигурени изцяло от националния бюджет.

Снимка: btvnovinite.bg

Най-горди с новата отсечка бяха местните ученици, защото покрай магистралата за първи път от 40 години в шуменското село Белокопитово са асфалтирани и улиците.

Специална похвала получиха работниците от обекта работили при 40 градусовите жеги, за да успеят навреме.

На церемонията по откриването присъстваха премиерът, регионалният и транспортният министри. Бойко Борисов заяви, че строежът на магистрала „Хемус" продължава да бъде приоритет за правителството:

"Хемус" не е проектирана така, че сега проектираме, едновременно с това обявяваме тръжни процедури. За мен без „Хемус" Северна България е обречена, така че най-малко четирилентов път или магистрала съм обещал на Русе-Търново, която трябва да се хване с Хемус”, заяви премиерът Борисов.

По думите му са събрани доста повече пари от контрабандистите, "някои от тях реагират остро, но няма да ни откажат, защото това което правим е много видимо".

Ако не беше "експериментът Орешарски", строежът на автомагистрала "Хемус" щеше да бъде в по-напреднал стадий, посочи Борисов. Сега новият участък на автомагистралата струва около 66 млн. лв., а с толкова средства щяхме да сме финансирали много по-голям участък. "Цялата автомагистрала "Тракия" струва на българите 55 млн. евро, защото е с кофинансирането на ЕС; този участък от автомагистрала "Хемус" го правим със 100 процента от нашите пари", допълни Борисов.

През пътния възел ще се осъществява връзката с първокласните пътища Русе-Варна и Коритна - Белокопитово. Общата дължина на отсечката е 4,898 км.

Преди церемонията Бойко Борисов, заедно с придружаващите го министри от кабинета и проф. Божидар Димитров, е посетил Голямата базилика в Плиска и се е запознал с хода на реставрацията й.

Ремонтите по останалите пътища в страната през август продължават

„След днешния ден най-важни остават двете магистрали, които имаме да довършим, това е магистрала „Марица” и връзката с „Тракия”, както и участъка на „Струма”, и двата участъка трябва да са готови до края на октомври”, заяви министър Лиляна Павлова.

Снимка: btvnovinite.bg

На магистрала Хемус при Витиня се ремонтират всички мостове

Укрепва се и голямото свлачище при тунела на Витиня. Пренасочено в едната лента е движението при два от тунелите. Шофьорите трябва да са особено внимателни, защото има ограничения на скоростта.

Обходният маршрут на магистралата - старият път за Ботевград под виадуктите, е затворен за движение, заради опасност от срутване и падащи строителни материали.

Ремонтите продължават и на магистрала Тракия при виадуктите на 61-ия и 67-ия километър.

На магистрала „Марица” при Димитровград също има ремонти и движението е отбито,

Отсечката на магистрала „Струма” - Сандански-Кулата, беше открита преди дни, продължават ремонтите обаче в отсечката Дупница - Благоевград. Ограничена е скоростта до 50 км/ч.

Какви са обходните маршрути?

Снимка: btvnovinite.bg

София-Карлово през подбалканската линия, оттам за Пловдив, или стария път от Пазарджик до Пловдив. За магистрала „Хемус” може да се използва пътят за Ботевград през Витинска река. Другият път през Рибни вир е затворен.

Новите съоръжения и затворените участъци, където няма контрол, активизират крадците. Преди дни беше откраднат половин километър от мантинелата на стойност 25 хиляди лева.