Основната версия за инцидента с автобуса остава преумора и заспиване на шофьора
Автобусът е имал монтиран аналогов тахограф, в който е поставена стара карта и записът е нечетлив
  • Последни
  • Най-четени

Коментари: 1
  • 0
    0
Мина Грънчарова

Заспиване на шофьора поради преумора е най-вероятната причина за инцидента на магистрала "Тракия" отпреди два дни, когато автобус с 30 пътници се преобърна.

При катастрофата пострадаха 20 души, а на 49-годишния шофьор беше повдигнато обвинение за причиняване на средна телесна повреда на две лица.

Автобус се обърна на магистрала „Тракия”, 10 души са пострадали (СНИМКИ)По първоначални данни няма тежко ранени

От Районната прокуратура в Ямбол работят по още две версии – техническа неизправност или засичане от друга кола. Това каза в предаването „Тази сутрин” Мина Грънчарова от районната прокуратура.

До момента разпитаните свидетели потвърждават тезата, че шофьорът е бил преуморен и, че е налице моментно заспиване, което е довело да загуба на контрол над управляваното от него превозно средство.

Предстои назначаване на автотехническа експертиза, която ще установи дали е бил изправен автобусът, както и механизмът на настъпване на катастрофата, допълни Мина Грънчарова.

Обвиненията на шофьора са по чл. 343 ал. 3 – лишаване от свобода от 1 до 6 години за причиняване на телесна повреда на повече от 1 лица.

Шофьорът на обърналия се на АМ „Тракия” автобус вече е обвиняем (ОБЗОР)Най-вероятно е заспал зад волана

Автобусът е имал монтиран аналогов тахограф, в който е поставена стара карта, картата е на 4 дни и върху нея писецът това устройство е записвало едно върху друго, т.е. записът е абсолютно нечетлив и тази карта е на друго лице, обясни Мина Грънчарова.

След влизането на България в ЕС са въведени тахографите. Те са техническо средство, което се монтира в автобуса и отчита разстоянието, времето, почивките, скоростта, както и почивките и цялото поведение на водача по време на управлението на автобуса.

Прокуратурата в Ямбол започва проверки на всички превозвачи в областта.

От фирмата-превозвач разпространиха официална позиция по повод на инцидента

В нея се казва, че шофьорът на катастрофиралия автобус е почивал 24 часа преди курса.

Преди да потегли той е дал алкохолна проба.

От фирмата посочват също, че шофьорът на сутрешния курс е бил друг - т.е. твърдението, на пътниците не отговаря на истината.

Фирмата обаче не коментира липса на тахошайба.

Три версии за катастрофата с автобус на АМ „Тракия”От "Юнион Ивкони" тепърва ще проверяват дали шофьорът не е взел два тежки курса за ден
  • 0
    0
Още по темата
1 Коментара
  • Най-старите отгоре
  • Най-новите отгоре