Опасност от падащи бетонни парчета и корозирала конструкция бяха установени в част от тунелите у нас, стана ясно от доклада на регионалното министерство за състоянието на съоръженията.

Тунелите с много висок риск са три – двата във Велико Търново и този при обхода на Ловеч. Двете съоръжения в старата ни столица са с напукана и на места разрушена облицовка, което е предпоставка за падащи бетонни парчета.

Има и множество течове, корозирали елементи. На места липсва осветление.

Подобно е състоянието на тунела при Ловеч. Отново има риск от падащи бетонни парчета, а стоманената конструкция на осветлението е корозирала.

Други четири съоръжения са оценени като „високо рискови” – тунелите на пътя Провадия – Айтос, Гоце Делчев – Девин, както и тези при Габрово и Кричим.

Със съществен риск от инциденти са четири тунела около Враца, един край Габрово, три от четирите на АМ „Хемус”, „Траянови врата” на АМ „Тракия”, както и тунелите при Мало и Големо Бучино на новопостроената магистрала Люлин.

Общата дължина на тунелите у нас е 15 хил. метра.