Потресаващи факти за сградния фонд на пожарната служба във Варна разказаха от Синдикалната федерация на служителите в МВР. Ремонти там не са правени от доста години.

„Препарати си купуваме сами за хигиенизиране на тоалетни, на кухни, където се храним. Всичко сами се снабдяваме", каза Красимир Костов, член на УС на Синдикалната федерация на служителите в МВР.

Вратите на гаражните помещения са видимо в окаяно състояние.

„Горе прозорците, при затваряне на вратите, падат. Даже имахме случай, в който стъкло падна на колега на главата и му сцепи главата.

Единият от проблемите ни е - отдолу има големи дупки. Както виждате, сме се помъчили да ги запушим с балатуми, понеже влизат много котки вътре и цялата сграда се беше напълнила с бълхи", допълни Красимир Костов.

През зимните месеци пък парното работело само от 8.00 ч. до 17.30 ч., а както е известно пожарникарите дават 24-часови дежурства. Така вечер са принудени да мръзнат. Не по-различно е положението и с техниката, макар тя да е нова.

„Първите автомобили, които пристигнаха, плюс малкия, лекия тип, вече гаранцията им изтече и в момента са развалени, няма средства да се отремонтират. Започна тази техника да се разваля и доста проблеми ни правеше, докато беше в гаранция", обясни още Красимир Костов.

Личният състав също е изключително ограничен. А през лятото пожарникарите във Варна обслужват и близките курорти.

„При евентуално един пожар в хотел, отиваме и двата екипа. И реално на практика, дори да стане произшествие пред пожарната, няма кой да реагира, което не е добре за обществото, за гражданите”, коментира Ивайло Янчев, зам.-председател на синдиката.

- Само два екипа ли има на смяна?
- Да, само два са. И като кажем екипи, това е шофьор и двама пожарникари. Не е пълен екип, а трябва да е от 6 човека".

„В 21-ви век ни се налага, когато двата екипа излязат, да изкараме пожарните, да спрем, единия да се върне, да заключим вратите, да скрием ключа някъде отвън, понеже, ако е голям пожарът и се извикат допълнителни сили и средства, те трябва да си отключат, да извадят другите пожарни. Просто е трудно. Всичко това ни бави и реагираме по-бавно на произшествия", каза Красимир Костов.

От синдиката разказват, че се е случвало дори на пожар да отиде екип от само двама души - пожарникар и шофьор.

„Имало е случаи, в които дори не можем да изкараме стълба. Представете си - отиваме на пожар, хора трябва да се спасяват, реално няма кой да изкара стълбата от гаража", разказа Ивайло Янчев.