Климатикът на работното място е конфликтна зона, която влияе върху човешките взаимоотношения и работната среда. Това коментира пред БТА психологът Галя Йосифова.

Според нея работодателите не трябва да подценяват проблемите между служителите, появили се заради климатиците, защото те могат да доведат до "военна" обстановка в офиса, нежелание на хората да отидат на работа и да се отразят на резултатите от труда.

Решението да бъде пуснат или не климатикът, на колко градуса и къде точно да се постави трябва да бъде взето на общо събрание, а тогава, когато събранието не може да излезе с единна позиция, отговорността трябва да се поеме от работодателя, смята Йосифова.

По думите й всеки организъм реагира различно на климатиците и в човешката природа е да отстояваме личното си желание за комфорт по време на работа.

Работниците и служителите не трябва обаче да бъдат оставяни да спорят и да водят война за надмощие, шефът е този, който трябва да поеме отговорност.