Венелин Петков, директор „Новини, актуални предавания и спорт“ в bTV Media Group, заяви снощи по време конференция на Медийната програма за Югоизточна Европа, че „в контекста на фалшиви новини, популизъм, бюджетни ограничения и дигитална революция, налице е високо търсене на висококачествена журналистика и хората я откриват в телевизията“. Най-голямата медийна конференция в Южна, Централна и Източна Европа събра в София повече от 400 участници от над 30 страни.

 „Проучванията доказват категорично, че зрителите се интересуват от новинарско и актуално съдържание. Централната емисия на bTV Новините традиционно е една от най-гледаните телевизионни програми в целия ефир и аз се гордея с професионалистите, които представлявам тук днес – журналистите на bTV – от  най-влиятелната медийна група в България", заяви Венелин Петков.

Всички тези предпоставки поставят много високи изисквания и очаквания към телевизионните новини и актуални предавания и водят до постоянни опити от страна на ключови политически играчи да влияят, контролират и дори притежават медийни източници и най-вече телевизии. „Опитите за дискредитиране на независими източници със средствата на фалшиви новини и сплашване на журналисти чрез публикуване на безпочвени обвинения са резултат от високата степен на доверие към телевизионните редакции и въздействието, което оказва работата им върху общественото мнение", коментира Венелин Петков.

Според Петков България запазва ниво на висока консумация на телевизионно съдържание в сравнение с други европейски страни. „Онлайн платформите и социалните мрежи се явяват само още един инструмент, чрез който създаденият журналистически продукт достига до крайния потребител, дори той да не гледа телевизия по старомодния начин. Притежаването на огромно количество видео съдържание дава сериозно предимство на телевизионните редакции пред другите онлайн медии“.