Протест на автобусните превозвачи. Близо 200 рейса шестваха по централни столични булеварди. Транспортните фирми негодуват заради нерегламентираните играчи в бранша и въвеждането на тол такси. 

Липсата на борба със сивия сектор е довела до 50% спад на регламентираните превози, показва статистиката на бранша.

Снимка: bTV

Тол таксите пък ще надуят разходите на фирмите и много от тях ще закрият бизнеса си, обясняват от асоциацията на превозвачите. „Много ясно искам да се разграничим от всички политически искания, протестът е чисто икономически”, подчерта Ивайло Константинов от организацията.

Шествието на автобусите мина през парламента и усложни трафика в идеалния център. Финална спирка на протеста бе Централната автогара. Тук обаче влязоха само рейсовете, които имат курсове, тръгващи от София

Снимка: БГНЕС

Превозвачите готвят нов протест, на 10 май.

От Пътната агенция обясниха за bTV, че за тол таксите вече са започнали поредица от срещи с браншовите сдружения, за да се намери приемливо решение за всички страни. Към днешна дата няма определена тарифа за тол таксите.

Запитан за исканията на автобусните превозвачи, министърът на транспорта Ивайло Московски посочи, че от всички искания, само две са в неговия ресор. Услугите, които са в ресора на МТИТС, включително и железниците, са разходноориентирани. Докато при пътищата това не е така – има фиксирана винетна система, която дебалансира сектора на транспорта, каза Московски.

Снимка: БГНЕС

Преминаването на тежкотоварния трафик по пътищата, особено транзитния, излиза прекалено евтино и не е атрактивно да се возят стоки с железницата. Тол системата е най-справедливият начин на заплащане и когато тя се въведе, голяма част от потока от стоки и хора ще се насочи към железниците, добави министърът.