При предишния голям атентат във Великобритания – този в Манчестър, повечето жертви бяха младежи. Как са подготвени да реагират учениците у нас?

Учебният план предвижда по 5 часа годишно в гимназиален курс за военно-теоретично обучение. Тук се обсъжда и темата „тероризъм”.

„Никой от нас не е подготвен реално за това – как ние да учим децата какво да правят, как да се справят при такъв акт. Няма подготвени хора на училищно ниво”, признава директорът на 73 СУ Иван Петков.

Според преподавателите справянето със страха при извънредни ситуации е цялостен процес, част от изграждане на ценностна система. „Прекаленият фокус също не е добър. Неслучайно всичко, което правим като мерки, като превенции, като универсални превенции, е по-скоро насочено към това как да си помагаме, как да сме по-спокойни”, посочва педагогическият съветник Анна Недкова.

Пет часа годишно не са достатъчни, за да се подготвят младежите за шокови ситуации. И учители, и ученици смятат, че в това трябва да участва цялото общество.