Българите са все по-склонни да пазаруват през интернет, но трябва да знаят правата си, за да не попадат в капаните на нелоялните практики, предупреждават от Комисията за защита на потребителите, цитирана от БТА.

По думите на председателя на Комисията Димитър Маргаритов сред основните пропуски на потребителите, когато пазаруват онлайн са, че не проучват търговеца и условията, при които се сключва сделката. Друг проблем е, че не обръщат внимание на съществените характеристики на самата стока и не ги съпоставят с тези на сходни на нея, предлагани от други търговци.

Председателят на КЗП препоръчва на купувачите да се запознават предварително с условията и реда за отказ от покупката или за предявяването на рекламация в случай на дефект, да сравняват повече оферти и да знаят, че могат да върнат с купената стока в 14-дневен срок, но само с писмено уведомяване на търговеца.