Българските потребители се жалват най-често от проблеми в сферата на телекомуникациите – било заради дефектни телекомуникационни устройства, било заради условия по предоставяне на самата услуга, които могат да се окажат в някакъв момент за тях неизгодни. Това заяви в Русе председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, цитиран от БГНЕС.

Масови остават и жалбите от битова електроника, онлайн търговия, дрехи и обувки.

„От броя на жалбите и сигналите се вижда, че хората са все по-активни и знаят кога към тях се правят опити за нелоялни търговски практики и са склонни да обръщат внимание на това и да защитят своите интереси. През миналата година сме получили над 20 000 жалби и сигнали от потребители, което един ръст спрямо предишни периоди“, коментира Маргаритов.

В 70% от случаите сигналите приключват с компенсация за потребителя от страна на търговеца. Маргаритов призна, че има случаи, в които гражданите злоупотребяват с по-големите права, които законът им дава. По думите му обаче това не е масово явление.

Чужденци също се обръщат към КЗП, като най-често става дума за изгубен багаж или друг проблем, свързан с пътуванията. По-малко от 2% от случаите са свързани със самото качество на туристическия продукт.