Двойни мантинели, които омекотяват удара и спират излизането извън пътното платно, монтират за първи път у нас. Нововъведението трябва да донесе повече сигурност за мотористите на пътя.

За последните 5 години у нас са станали над 2000 инциденти с мотори, 202 души са загинали. Само за 2013 г. катастрофите от този вид са над 500 и са загинали 40 човека.

Мотористите си признават, че се разделят на такива, които са падали и такива, на които им предстои да предстои да паднат. Така смъртта си намери и известният музикант Дими от „Сленг”.

Когато моторист падне на пътя обикновено не умира от самото падане. В огромния процент от случаите тялото му се завлича под мантинелата, където изхвърча в дерето или буквално е разсечено от вертикалните стълбове.

Тази двойна мантинела напълно изключва тези опасности.

За първи път у нас вместо превенция и говорене се взимат наистина конкретни мерки - това е монтирането на специални обезопасителни ленти към мантинелите.

"Когато мотоциклетистът падне не дава възможност тялото му да бъде разрязано от вертикалните носещи стълбове", посочи Николай Иванов от Асоциация „Пътна безопасност”.

Двойната мантинела засега е монтирана само в продължение на километър на подбалканския път за морето. Това е място с много завои, предпочитано за екстремно каране от мотористите. Първите обезопасителни ленти са дарение, но Пътната агенция възнамерява да уплътни мантинелите и на други опасни места.

"Това са участъците, които са близо до големите градове, също така пътят към Шипка, който е изпълнен с много завои, все пътища, които са предпочитан маршрут за мотористите", посочи инж. Георги Златев от АПИ.

Доказано е, че предпазните ленти намаляват опасността от смърт или травми до 60% при падане. Амбицията е чрез тях загиналите мотористи на пътя да намалеят два пъти в следващите 5 години.

Предстои анализ на участъците, на които също трябва да бъдат монтирани от новите обезопасителни ленти. Мотористите настояват задължително да бъдат включени Кресненското дефиле и прохода Троян-Кърнаре.