141 милиона лева ще даде Столичната община на частен превозвач, за да обслужва 16 линии на градския транспорт за 8 години. Това реши транспортната комисия в общината.

Според неправителствени организации сделката е скандална и неизгодна.

По-голямата част от линиите обслужват крайградските зони. Общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера предлага линиите да бъдат дадени на „МТК Груп", като в замяна фирмата се откаже от над 14 милиона лева, за които съди общината.

Преди години компанията е спечелила конкурс за превоз на пътници, но договорът не е бил подписан и е предявен иск за пропуснати ползи.

„В момента тези линии се обслужват от Столичен автотранспорт на цена 3,08 лева на километър. Със сключването на договора частният превозвач ще вози на 3 лева - натрупано във времето, се получава една значителна икономия”, каза Контрера.

Неправителствени организации твърдят, че сделката е неизгодна, защото превозвачът можел да вози и за малко над 2 лева на километър.

„С приблизително 44 милиона лева ще бъде ощетена общината по наши разчети”, каза Христо Илиев от „Спаси София".

Пътниците, които пътуват по крайградските линии, не се интересуват дали ще ги вози Столичната компания за градски транспорт или частен превозвач. Очакват обаче по-качествена услуга.

Ако линиите отидат при частната компания, тя ще бъде задължена да купи 60 нови автобуса, с които да ги обслужва. Окончателното решение ще вземе Столичният общински съвет.