Новите патрулки на КАТ въобще не трябвало да снимат за скорост
Полицията ще използва 148 по-стари автомобила за видеоконтрол
  • Последни
  • Най-четени

Коментари: 0
  • 0
    1
Полиция
Снимка: БГНЕС

Чисто новите патрулни автомобили, с които се „обзаведе” КАТ, няма да носят използваните в момента мобилни камери за заснемане на нарушители и подобно оборудване въобще не е било планирано. Това обясни в студиото на „Тази сутрин” началникът на „Пътна полиция” комисар Бойко Рановски.

През последните дни се развихри скандал, след като стана ясно, че стъклата на новите полицейски коли не позволяват на старите камери да извадят четлив образ.

Пътната полиция се оказа без камери в подменения автопаркУстройствата от старите автомобили се оказаха несъвместими с новите

По думите на Рановски това не е проблем, защото така или иначе пътните полицаи имат на разположение други по-стари автомобили, а в новите има работещо видеонаблюдение с антикорупционна цел: „Имаме 148 оборудвани автомобила, които са си в действие, всички останали автомобили, които са свързани с контрол на пътя, са със система за видеозаснемане на дейността на пътния полицай”.

Камера в колата
Снимка: btvnovinite.bg

Шефът на „Пътна полиция” обясни, че колите, които в момента снимат нарушители, са купувани през 2007 г., 2008 г. и 2012 г.

Предстои и покупка на 84 преносими камери, които ще могат да работят във всички метеорологични условия и няма да са зависими от техническото състояние на автомобила, към който са зачислени. Рановски обясни, че сегашните устройства няма как просто да бъдат преместени от един модел кола на друга – необходима е намесата на специалисти и сертификация от Българския институт по метрология.

Той беше категоричен, че видеоконтролът не трябва да се обявява с предупредителни табели: „Най-голям спад на жертвите имаше при въвеждането на мобилните камери, когато нямаше изискване за такъв знак”.

По думите му с помощта на монтираните в новите патрулки принтери, ще се повиши значително събираемостта на електронните фишове от камерите. „Съгласно закона, глобите с електронен фиш, се изпращат по пощата. 50% обаче се връщат с обратна разписка, защото човекът не е намерен и следва дълга процедура”, обясни той. Сега при спиране на човек с е-фиш, той ще го получи от пътния полицай.

Колко дълбоки са проблемите на пътя

Взетите до момента мерки за намаляване на инцидентите по пътищата не са гаранция, че ще загиват по-малко хора. Това стана ясно от думите на бившия председател на транспортната комисия в НС Настимир Ананиев и активният по темата председател на МЕНСА-България Христо Радков.

КАТ с нови камери на пътя, обещава да не ги крие в храститеУстройствата са три вида - мобилни, стационарни и с радар за средна скорост

„Контролът е важен, но говорим и за умения на водачите, състоянието на пътищата, събираемостта, агресията”, посочи Ананиев. Според него трябва „фокусът да е от детската градина до получаването на книжката” и в училище да има задължителен час по пътна безопасност. Той се обяви за по-сурови наказания за нарушителите.

България е държавата с най-голям контрол и най-много жертви, най-големи глоби спрямо заплатите и най-много жертви”, каза на свой ред Радков.

Според него лошото качество на пътищата води до много повече загинали, отколкото превишената скорост или алкохолът. Ананиев го репликира, като заяви, че не се снемат достатъчно данни при ПТП и всъщност не знаем винаги точната причина за дадена катастрофа.

  • 0
    1
Още по темата
0 Коментара
  • Най-старите отгоре
  • Най-новите отгоре