Според българските специални служби скъпите автомобили повишават сигурността на гражданите. Колкото е по-сигурна колата на началника, толкова са по-сигурни гражданите, защото той милее за тях и управлява тяхната сигурност. Това каза в предаването „Тази сутрин” Николай Радулов –експерт по сигурността и бивш главен секретар на МВР.

„Наблюдавайки не само българската действителност, но и други държави – колкото е по-слаб един режим и има проблеми с местното население, толкова са по-сигурни, скъпи и бронирани автомобилите. И оттук можем да си вадим заключение какво си мисли най-малкото шефът на НСО за управлението”, заяви още Радулов.

По думите му министър-председателят няма да иска да се вози в такава кола, защото това го излага, а той се усеща за такива неща.

На всички наши държавници са им необходими такива автомобили, които да издържат на химически атаки, снайпер и други нападения. Кръгът на охрана на НСО не е само в държавниците и държавната власт, а е доста разширен, и на всички са необходими коли с най-висока степен на защита в света, заяви бившият служител на НСО Николай Марков.

Скъпите автомобили са част от личния имидж, допълни Марков.

„Избори в България се правят с луксозни стоки, които се показват пред очите на бедните хора. Не знам дали си представяте какво представляват 20 или 30 автомобила на НСО в кортеж, които влизат в едно българско село, когато отива държавен глава. Всички изпадат в абсолютен респект, дори тези, които го нямат и са плюли – просто замръзват, защото това е впечатляващо да го видите на село”.

В България винаги, когато има поръчка за луксозна стока, се пораждат подозрения. Изискванията на един търг е да има поне трима участника. Крайно време е, когато се правят такива търгове за този тип оборудване, изискванията да са такива, че да не може само един производител да го достави, защото никой производител няма да седне да прави специален автомобил за заради тази поръчка, коментира Николай Радулов.

Тези автомобили нямат една много сериозна защита - такава срещу дупки по пътищата, каза още експертът. Тъй като те са скъпи – предницата им се унищожава само за няколко месеца. Факт е и, че НСО непрекъснато някъде катастрофира, защото не спазва правилата за движение, допълни Радулов.

Как изглежда автомобилът, по-скъп от този на папата, който НСО иска да си купи - вижте тук: