Бунтът в бежанския лагер в Харманли е бил най-важното събитие за телевизионните зрителите през ноември, сочат данните на GARB (A4+). Извънредната емисия на bTV Новините на 24 ноември е абсолютният информационен лидер за месеца в българския ефир. Тя е била проследена от 1,3 млн. зрители.

През целия месец bTV Новините събира аудиторен дял от 41,2%, което се равнява на над 990 хил. зрители всяка вечер. bTV Репортерите предизвиква интереса на 988 хил зрители. Голяма важност зрителите отдават и на президентския дебат в ефира на bTV – той  е бил гледан от почти 940 хил. зрители.

Изминалият месец категорично показва, че за силата да бъде информиран българският зрител разчита на новинарските емисии и предавания на bTV. Всички 15 предавания в челото на месечната класация са излъчени именно в ефира на тази телевизия.

Снимка: bTV

Разликата между централната новинарска емисия на bTV и основният конкурент „Нова” е над 60% в различните таргет групи, като най-голямо увеличение на това отношение има при активната аудитория 18-49 г. От 57% разлика през месец октомври, в ноемврийската класация тя е нараснала до 62.

Преднината на bTV пред конкурентите е още по-сериозна при сутрешните блокове.

Снимка: bTV

През октомври разликата между „Тази сутрин” и „Здравей България” при младите зрители на възраст 18-34 е 118%, или 2,2 пъти в полза на bTV, докато през ноември този процент нараства до 173%, т.е. 2,7 пъти в полза на пазарния лидер. При аудитория 18-49 макар и с по-леко увеличение, положителната тенденция се запазва и от 149% разликата се покачва до 150%.

През ноември разликата между bTV и „Нова” се увеличава от 63% на 66% при аудитория А4+. Тази положителна тенденция е по-ясно изразена при групата 18-34 – от 70% на 77% и особено при аудиторията 18-49, където разликата се увеличава от 64% на цели 74%.

Възходяща тенденция се наблюдава и при тематичните канали на bTV Media Group.