Затягане на дисциплината в редиците на "Пътна Полиция" с внезапни проверки и постоянно видеонаблюдение, докато униформените са на работа.

Изкореняването на практиката да се използват така наречените частни дрегери или радари от пътните полицаи. Това ще бъде един от приоритетите в борбата с корумпираните полицаи.

Как работи схемата?

Корумпираният пътен полицай влиза в интернет, поръчва си дрегер. Устройствата се продават свободно. Когато излезе на дежурство, той използва своя дрегер, а не този който му е зачислен от КАТ.

Така спокойно може да манипулирам водача, без да му се налага да въвежда данни в официалните протоколи на МВР, защото просто не използва техния уред.

Няма проблеми

Напълно възможно е корупцията да бъде изкоренена, и то с минимални разходи, убеден е журналистът Иля Селиктар. Изходът е постоянно видеонаблюдение на пътните полицаи, а камерите да се активират от специален код, който да се въвежда от ръководителя на смяната, когато патрулката излиза за дежурство.

Подобна система работи с успех в Естония. В Грузия пък за взет подкуп от 50 долара, полицаят е заплашен от 10 години затвор.

„Има достатъчно пари, за да се купи тази техника. И, ако спазим поговорката "Не съм богат, за да купувам евтино", ние с тези камери ще спасим десетки животи”, коментира председателят на СБА Георги Янакиев.

Най-големият синдикат в МВР подкрепя идеята за постоянно видеонаблюдение, докато пътните полицаи са на работа.

„Колегите ми не биха имали нищо против това, не заради друго, а защото освен всичко останало това нещо би ги защитавало и тях”, посочи председателят на СФСМВР Валентин Попов.

От ръководството на столичния КАТ също смятат, че камерите в патрулните коли са ключът към отстраняването на корупцията.

От МВР засега мълчат за конкретните мерки, с които ще проверяват и преследват корумпираните полицаи. Мотивът им - първо трябва да се направи задълбочен анализ, който ще приключи до няколко дни.