Европейски правила за защита на личните данни дават правото "да бъдем забравени" не само от търсачките в интернет, но и от базите данни на търговци, които например изпращат рекламни съобщения. 

Възможно е някои данни да са премахнати по закона за защита на личните данни. От началото на годината интернет търсачката „Гугъл” е приела над половин милион молби от европейски граждани за премахване на информация за тях.

„Представете си момент в живота ви, в който сте били клиент на сайт за запознанства. Непрекъснато ще излиза в търсачките, че вие сте били клиент на този портал, това е нещо, което може да разруши нечий живот”, коментира Спас Иванов, експерт по информационна сигурност.

Европейските правила вече задължават и фирмите, които боравят с лични данни, да ги забравят, ако клиентът пожелае.

По правило и в момента потребителят може да откаже непоисканите търговски съобщения. А от май догодина отказът ще се санкционира с между 2% и 4% от годишния оборот на фирмата.