Трайният ремонт на пътя Русе – Бяла изисква значителен финансов ресурс, с какъвто Агенция “Пътна инфраструктура” не разполага. Това посочва регионалният министър Лиляна Павлова в писмен отговор на запитване от председателя на Комисията по транспорт на парламента Настимир Ананиев – предвижда ли се рехабилитация на пътния участък, предаде БГНЕС.

„Трайно подобряване на транспортно-експлоатационните характеристики на пътната отсечка от Републикански път I-5, от град Русе до Бяла, може да се постигне с рехабилитация, за което е необходимо изработване на технически проект и осигуряване на значителен финансов ресурс за строително-монтажните работи. За съжаление Агенция “Пътна инфраструктура” не разполага към момента със средства за извършване на такъв вид ремонтни дейности”, обяснява Павлова.

Отсечката Русе-Бяла е станала нарицателна за "път-убиец", заради високата концентрация на тежки пътно-транспортни произшествия и множеството жертви.

За 2015 г. в участъка между двата града са регистрирани 1683 нарушения, станали са 234 произшествения, с 11 убити и 68 ранени. Освен че е изключително натоварен, пътят е с лошо качество на асфалтовата настилка.

В писмения отговор на Лиляна Павлова се отчита значението на пътния участък, който се явява ключов по направлението от и към Дунав-мост.

Изрично е посочено, че със средства от бюджета през изминалите две години са извършени дейности по “изкърпване на компрометирани участъци от настилката, профилиране и попълване на банкети, почистване на отводнителни окопи и ландшафтно оформяне”.

Отговорът не съдържа информация за точната сума, която е инвестирана в ремонтните дейности. Няма и информация в какви срокове МРРБ и АПИ предвиждат цялостна реконструкция на отсечката, както и прогнозна стойност колко би струвало това, уточнява БГНЕС.

В заключение Павлова допълва, че през септември-октомври 2016 г. са предвидени нови ремонтни дейности на участъка Русе-Бяла, които ще включат отново “изкърпване” на деформирана настилка, както и изрязване на “опасни крайпътни дървета”.