Северна България е най-вероятната локация на огромната жп инвестиция на Китай у нас.

Най-големият в света производител на локомотиви, вагони и мотриси иска да инвестира 300 милиона евро.

БДЖ излиза насреща с депата и халетата си, а вече се обсъждат и конкретни градове, където може да се извършва производството.

Депа и ремонтни халета на българските железници има в цялата страна, а най-подходящи за изграждане на нов завод за подвижен състав са Варна и Горна Оряховица. Това научи bTV от източници от транспортното министерство.

Официално от БДЖ отговарят, че преговорите са в самото начало.

“Тяхната идея е, имайки предвид стратегическото положение на България, ако се създадат условия, да изградят мощности, които да произвеждат подвижен състав за региона. БДЖ ще направи всичко възможно това да се случва на наша територия”, каза инж. Георги Друмев, изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД.

Китайският гигант има оборот от 45 милиарда долара годишно. В България предлага да покрие стари задължения на БДЖ, да достави нови мотриси и влакове и да построи завод за 300 милиона евро.

Пекин от години се интересува от БДЖ заради местоположението на страната ни. В края на 2015 г. в Су Джоу ни бе предложено да купим скоростни влакове, произведени от същата фирма.

Подобна мрежа е изградена за 16 000 километра железен път в Китай. Да се движиш с такъв влак в Китай отнема по-малко време, отколкото със самолет.

В България високоскоростен релсов път се изгражда в момента - от Свиленград до Драгоман и от Бургас до Драгоман. Ако инвестициите се осъществят, тези влакове може да се произвеждат и да се движат и тук.