Проверка след смъртта на пациент: Има нарушения в две болници и в Спешната помощ
Образувани са административнонаказателни производства
  • Последни
  • Най-четени

Коментари: 0
  • 0
    0
Спас и Евелина Добрева

Проверката на Медицински одит, наредена от министъра на здравеопазването Николай Петров след смъртта на 74-годишния Спас Добрев, е открила нарушения в две болници – „Пирогов” и „Св. Иван Рилски”, както и в столичната Спешна помощ.

Проверката засегна лечебните заведения УМБАЛ „Александровска“, УМБАЛСМ „Пирогов“, УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ и Центъра за спешна медицинска помощ в София (ЦСМП – София).

Тя беше заповядана след отворено писмо до министъра от съпругата на Добрев – Евелина, в което тя разказа, че се наложило да чакат линейка над час, а след това от „Пирогов“ отказали да приемат съпруга ѝ, тъй като се лекувал в „Св. Иван Рилски“, която пък няма спешно отделение.

Добрев почина малко след като беше приет в Александровска болница, но със забавяне.

Проверяват две болници в София заради починал пациентМъжът починал, след като спешният екип дошъл със закъснение, а в „Пирогов“ отказали да го приемат. Съпругата му разказа, че се е сблъскала с безчовечно отношение

„Св. Иван Рилски“

Проверката е показала, че Добрев е постъпил в болницата на 12 септември 2017 г. за планово лечение по клинична пътека „Диагностика и лечение на левкемии“, която е с минимален болничен престой от пет дни. На 15 септември 2017 г. той е напуснал по собствено желание, като към документацията му не е приложено подписано информирано решение за прекратяване на престоя, какъвто документ е задължително изискуем.

Проф. Милан Миланов: Починалият Спас Добрев е изписан предсрочно от болница „Св. Иван Рилски”Отговорност за този случай трябваше да понесе директорът на „Пирогов” проф. Асен Балтов, смята Миланов

Съпругата на Добрев декларира, че по изрично нейно настояване и със съгласието на лекуващия лекар на болния е разрешено прибиране у дома.

Спас Добрев
Снимка: bTV

Пред bTV директорът на болницата д-р Дечо Дечев коментира, че пациентът е написал такова съгласие, но не на официална бланка на болницата.

ЦСМП

Тук проверката е показала забавяне на екипа. Вместо за осем минути, той дошъл за час и двадесет минути.

Първият сигнал е подаден за пациента е подаден на 16 септември 2017 г. в 16:19 ч., като оплакванията са за ниско кръвно налягане и задух. В 17:45 ч. адресът е посетен от екип, който извършва преглед, поставя диагноза и констатира необходимост от спешно транспортиране до лечебно заведение.

Линейката, осъществила транспорта на пациента, е била оборудвана с цялата необходима апаратура, съгласно изискванията на Медицински стандарт „Спешна медицина“.

Спас Добрев
Снимка: bTV

Проверката посочва, че съществува проблем със забавяне на спешните екипи на ЦСМП, гр. София, като проблемът е свързан с кадровия дефицит в системата.

Дневното дежурство в този ден в ЦСМП – София е обезпечено от 12 екипа – три реанимационни и девет лекарски, а постъпилите повиквания са общо 275 броя.

„Пирогов“

Тук медицинският одит е установил отказ от лечение. „Нарушението в „Пирогов” е грубо, просто не трябва да се случва”, коментира министърът на здравеопазването проф. Петров.  

В 18:15 ч. болният е в УМБАЛСМ „Пирогов“, където, поради отказ за преглед и прием на пациента, се налага той да бъде транспортиран в УМБАЛ „Александровска“ (18:25 ч.).

Проф. Стоян Миланов: Няма начин пациент, докаран с линейка, да бъде отказанЕкипът в „Пирогов”, отказал да приеме 74-годишния Спас Добрев, е направил тежка грешка, смята националният консултант по спешна медицина

Пациентът не е регистриран в болничната информационна система на „Пирогов“. Липсват документирани данни за извършен преглед, не са проведени клинико-лабораторни изследвания за доказване или отхвърляне на работната диагноза на ЦСМП. Насочен е устно към друго лечебно заведение.

Спас Добрев
Снимка: bTV

Още миналата седмица директорът на болницата проф. Асен Балтов уволни екипа, който е бил на смяна в този ден и промени правилата за прием на пациенти.

Уволняват дежурния екип в „Пирогов”, върнал пациента, който почина Вътрешната проверка в болницата установи неизпълнение на трудовите задължения. Проверката в „Александровска болница” пък не е намерила пропуски

За всички установени нарушения ще бъдат образувани административнонаказателни производства.

Работещи в "Пирогов" защитиха уволнения екип след случая с върнат пациент Според протестиращите трябва да се изчака проверката на "Медицински одит", а не да се вземат прибързани решения

„Александровска“

Тук не са открити нарушения.

Проведените диагностично-лечебни дейности на пациента при спешната му хоспитализация в Университетска болница „Александровска“, са в пълен обем и съответстват на състоянието на пациента. Въпреки извършените реанимационни действия, в 20:25 ч. той почива.

След депозирана от съпругата на пациента молба за освобождаване от аутопсия, не може по категоричен начин да бъде определена основната причина за смъртта.

В писмото на съпругата на пациента са засегнати въпроси от морално-етичен характер, за които Медицинският одит е сезирал Комисията по професионална етика към Българския лекарски съюз.

Кой не си е свършил работата по случая с починалия пациент в София? Според бивш директор на „Пирогов” мъжът е отпратен от болницата от незаинтересованост към работата
  • 0
    0
Още по темата
0 Коментара
  • Най-старите отгоре
  • Най-новите отгоре