Индийски телевизионен екип снима рекламен филм за България като туристическа дестинация. Специализираният туристически ТВ канал “Travel XP HD”, който пристигна на 27 юли у нас, ще остане до 8 август.

Целта на рекламната продукция е да покаже възможностите за туризъм в България сред индийците и увеличаване на техния брой у нас. Филмът ще бъде излъчван регулярно по индийски телевизионни канали. Откъси от него ще бъдат качени и на интернет страницата на индийската телевизия.

Програмата на снимачния екип включва заснемане на обекти в София - катедралата „ Св. Александър Невски“, Народният театър, Софийският университет, централни улици и алеи, Боянската църква, парк „Витоша“. Екипът ще бъде и в Пловдив, където ще посети Стария град, централна пешеходна улица, Римски стадион и амфитеатър. Индийският канал ще заснеме и известни туристически курорти по Черноморието, сред които Албена, Слънчев бряг, нос Емине, Несебър, река Камчия.

Индийският пазар е вторият най-бързо растящ след китайския, независимо от икономическата криза и обезценяването на индийската рупия. През 2020 г. се очаква броят на пътуващите индийски туристи да нарасне до 50 млн. души годишно. Те са известни с високата си платежоспособност при пътуване в чужди дестинации. Средногодишно разходите им възлизат на около 200 млн. евро, припомнят от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.