Шофьорът на автобуса, който се обърна с пътници на АМ „Тракия” в понеделник вечерта, вече е обвиняем. Според МВР той вероятно е заспал зад волана.

По чудо няма жертви на инцидента. Много от пътниците са излезли през предното стъкло на автобуса. Те разказват, че малко след 22 ч. след Зимница към Карнобат автобусът започнал да излиза извън платното, напуснал лентата за движение и се обърнал в канавката. По думите им вероятно шофьорът е заспал.

Оказа се, че няма документ за маршрута на автобуса.

Снимка: bTV

Според управителят на „Юнион Ивкони” Георги Атанасов автобусът е минал преглед преди 10 дни.

Снимка: bTV
От прокуратурата в Ямбол казаха за bTV,че са се самосезирали за липсата на тахографски лист, който е задължителен за всеки курс. Само показанията на свидетели ще покажат откъде точно е минал автобусът.

Фирмата превозвач разпространи официална позиция, че:

Шофьорът на катастрофиралия автобус е почивал 24 часа преди курса;

Преди да потегли е дал алкохолна проба;

Шофьорът на сутрешния курс е бил друг.  т.е. твърдението, на пътниците не отговаря на истината.

Фирмата обаче не коментира липса на тахошайба

Министърът на транспорта Ивайло Московски разпореди незабавна, цялостна проверка на фирма „Юнион Ивкони”. Резултатите от проверката ще бъдат предадени на прокуратурата.

Снимка: bTV

Заради предстоящия зимен сезон Автомобилната администрация ще засили проверките на автобусите. Според проверяващите правилата за път и почивка често се нарушават, като дори се случва да се ползват по две карти, които отчитат продължителност на шофирането и скоростта. 

Автобусите трябва да имат ограничител, който да не позволява скорост над 100 километра в час. Според пътни инспектори, ако въпросното устройство е отстранено, това трудно се установява.

Изискването е след всеки 9 часа шофиране шофьорите на автобуси да почиват най-малко 11 часа.

Работата на всеки шофьор може да се проследи чрез електронната карта, която е лична и отчита не само отработените часове и почивките, но и изминатите километри и скоростта. И това ограничение оказва се може да бъде заобиколено – шофьори ползват по две карти.

От Сдружението на автобусните превозвачи признават, че имат проблем с кадрите, но има и парадокс – ако дадена фирма не успее да изпълни заявен курс, ще бъде глобена.

И от МВР настояха за организация, която да даде време за почивка на шофьорите.

Според експертите не би трябвало да е възможно двама шофьори да се сменят на своя отговорност, без за това да знаят дежурните диспечери.

При две сериозни нарушения на правилата превозвача може да изгуби лиценза за извършване на превози.