Какви са най-честите измами при пазаруването
Сред особено разпространени нелоялни практики са фалшивите намаления, обясни Димитър Маргаритов
  • Последни
  • Най-четени

Коментари: 0
  • 0
    0
Намаления
Снимка: БГНЕС

Сега, по празниците, когато всички пазаруват в еуфория, има доста случи на фалшиви намаления. Понякога под огромни плакати, обявяващи намаления, има малък шрифт, с който се посочва, че то не се отнася за голям брой стоки, коментира в „Лице в лице” председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.  

През празниците хората по-лесно правят покупки, без да сравняват оферти, посочи още той.

Маргаритов призова и самите потребители да са по-бдителни, особено когато става дума за онлайн търговия – там е и е по-лесно да се правят справки.

Има случаи, в които безусловното право за отказ от покупка онлайн не се признава от търговеца.

Като цяло обаче процентът на нарушенията е все по-малък, посочи Маргаритов.

Търговците постепенно се осъзнават, че коректното им поведение е най-добрият начин за привличане и запазване на клиенти.

При намаленията търговецът трябва да докаже, че е продавал стоката на старата цена поне 30 дни. И затова на етикета трябва да се посочва и старата, и новата цена.

В някои случаи може да се окаже, че цената с намаление всъщност е по-висока от цената на друго място без намаление – това е, ако търговецът е продавал преди това стоката на още по-висока цена.

Вземането на бързи кредити е рискова зона и е доста скъпо – дават се пари веднага, без да има проучвания на искащия, оттам лихвените проценти са сериозни. Хората прибягват до такива кредити, когато са в затруднение, но това е бизнес, в който се поемат рискове, каза още Маргаритов.

Вижте още във видеото:

 

  • 0
    0
Още по темата
0 Коментара
  • Най-старите отгоре
  • Най-новите отгоре