Симитли и Кресна искат различни маршрути за магистрала през Кресненското дефиле. Местните хора днес обсъждаха с Пътната агенция различните варианти за довършването на АМ "Струма".

Предложението на държавата е магистралата да бъде изградена в две платна. Едното, в посока Гърция, да минава по настоящия път, а другото, в посока София, да бъде изнесено на изток.

Това беше посрещнато по различен начин в Симитли и в Кресна. В Симитли го одобриха, а в Кресна, където участие в общественото обсъждане взеха и природозащитници, се стигна до размяна на остри реплики.

Обсъждането започна от спортната зала в Симитли. Вариантът на държавата беше одобрен от местните, но ги скара с еколозите.

Асоциацията на пострадалите в катастрофи настоява за бързо изграждане на магистралата.

„Това е гробището на България. В отрязъка от 14 км и половина за 5 години са загинали 29 души от целия свят”, каза Владимир Тодоров, председател на УС на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.

В Кресна хората не одобриха варианта, който предвижда, за да излязат на магистралата, да заобикалят.

„Това ми удължава пътя с около 5- 6 километра. Годишно аз пътувам по 10 пъти, това са ми по 5-600 км и държавата ми бърка с около 100 лева в джоба. Това е пълна глупост”, коментира един от недоволните.

Обсъждането излезе от рамките на добрия тон.

Според специалистите предложеният вариант е най-оптимален, без да е идеален.

Общинската управа на Кресна ще следи, ако това остане финалният вариант, дали ще бъдат спазени поетите към жителите й обещания за развитие на местната търговия.

Вторият вариант за магистралата е 15 км тунел, който през годините беше отхвърлен заради сеизмичност, радиоактивност и висока цена.

Третата възможност е магистралата да бъде изградена изцяло извън дефилето източно от Кресна.

Четвъртият и петият предвиждат две платна през дефилето.

Спортната зала на стадиона в Симитли трудно побра желаещите да се включат в обсъждането.

Какво трябва да е трасето на АМ „Струма”?