Трябва ли да има правителствен авиоотряд или самолетите на властта да се слеят с военновъздушните сили на Министерството на отбраната - дебатът тръгна от независими авиоексперти. Според тях издръжката на тези самолети и екипажите в момента е скъпа и неефективна.

Самолетът, който кръжа над София заради проблеми с колесника, претърпя два ремонта в Швейцария. Това ни струва доста скъпо. С инспекцията на швейцарски експерти, ремонтът струва 114 250 лева. Докладът за техническото състояние на самолета се бави.

„Аз не мога да разбера защо мълчат. Има закони по цял свят. Така е по цял свят, тези инциденти се разследват от администрацията на място. Доколкото знам, черните кутии са разчетени, но защо не са публикувани до ден днешен, нямам представа”, коментира специалистът по авиационни събития Ангел Борисов.

България често е сочена за най-бедната държава в ЕС, но пък една от малкото, които поддържат държавен авиооператор за ВИП полети. Според авиоексперти, време е държавният „Авиоотряд 28" да се слее с военновъздушните сили.

„ Да вземем за пример Чехия, която има „Еърбъс А319” като нашия, но този самолет изпълнява и куп други задачи, да речем транспортиране на военни контингенти зад граница”, подчерта редакторът на сп.Аеро Красимир Грозев.

Той припомни, че „Авиоотряд 28" извършва само по няколко полета на година за големите в държавата. А издръжката, обучнието на екипажите и техническата поддръжка струват милиони.

„Още през 2009 година ГЕРБ вкараха законопроект Авиоотряда да мине към МО, за да могат самолетите да се ползват и за други задачи. Ето сега ГЕРБ е част от коалицията, но такъв закон не се е чуло, че някой въобще подготвя”, каза още той.

Наскоро авиоотрядът обяви поръчка на стойност почти 50 хиляди лева за екзотични храни и напитки на борда. Тя бе отменена, а премиерът нареди кетъринг на борда да няма.