Днес се навършва една година от трагедията в Своге, при която 20 души загубиха живота си, а 8 бяха ранени.

На мястото на инцидента се събраха близки на загиналите. Беше отслужена и панахида. 

При инцидента миналата година, автобусът се движи от манастир Седемте престола към София. При опит да вземе завоя, водачът се удря в два автомобила, излиза от пътя и
пада в пропастта.

Снимка: btvnovinite.bg

От прокуратурата доказаха с експертиза, че асфалтът не отговаря на изискванията и стандартите.

Близки на жертвите почетоха паметта им със заупокойна молитва и осветяване на паметната плоча на мястото на инцидента. Роднини на загиналите споделиха, че все още не са получили обезщетенията си.

Снимка: btvnovinite.bg

Разследването за трагичния случай е към финала си. Делото за автобусната катастрофа край Своге обаче все още не може да влезе в съда. 

Забавянето е заради издирването на петима роднини на загиналите, които от месеци не могат да бъдат открити.

„Ние не можем да ги запознаем с правата им на пострадал, а това е задължение по закон. Към момента сме постановили издирвателни мероприятия – преминат ли границата, ние да бъдем уведомени”, каза Наталия Николова, окръжен прокурор на Софийска окръжна прокуратура.

Снимка: btvnovinite.bg

150 тома, 230 свидели, 50 експертизи. От пробите на износващия асфалт става ясно, че той не отговаря на изискванията.

Установена е и фалшификация – в пробите на асфалта при ремонта на отсечката преди три години.

„Протоколите от лабораторни изследвания са неистински – не са подписани от служители на лабораторията. За съжаление, въпреки няколкото графилогични експертизи, които направихме – не можахме да установим, кой точно е положил тези подписи”, допълни прокурор Николова.

Лабораторията, която изпитва асфалтовата смес, е собственост на фирмата изпълнител на ремонта – „Трейс Груп Холд”. Оттам отказаха коментар.

За причиняване на смърт по непредпазливост на 20 души и на средни телесни повреди на 8, на съд ще бъдат предадени шестима – сред тях  директор на фирмата изпълнител на пътя, началника на асфалтовата база, директор в Агенция „Пътна инфраструктура”, както и шофьорът на автобуса Григор Григоров, който е превишил скоростта с 13 км.

Снимка: btvnovinite.bg
„Ако се е движел с 40 км в час, експертите са сигурни, че при тези условия – ПТП е нямало да настъпи. Но ако асфалта е изпълнен по рецепта и движение при 53 километра в час – е нямало да има ПТП”, допълват от държавното обвинение.

Снимка: btvnovinite.bg

Заради катастрофата с поста си се разделиха регионалният министър Николай Нанков, транспортният Ивайло Московски на вътрешните работи Валентин Радев.