Мит или практика е ресторантите "ол инклузив" по морето да предлагат останала от предходните дни храна, продукти с изтекъл срок на годност и некачествен алкохол.

От началото на лятото инспекторите от Агенцията по безопасност на храните са извършили близо 2900 проверки по Южното Черноморие, при които са съставили 100 акта.

Услуги с по-ниско от договореното качество и опити за прилагане на различен тип нелоялни практики са сред оплакванията от туристите и сред констатираните от Комисията за защита на потребителите (КЗП) нарушения по морето, съобщи председателят на комисията Димитър Маргаритов.

Най-често срещаното нарушение продължава да бъде разминаването между обещаното и това, което клиентът получава на място. Има случаи на некоректно обявяване на цените на услугите на плажа.

Маргаритов даде пример и с неработещи климатици в хотели с 3 и над три звезди, което освен, че допълнително нажежава лятото на туристите, е и нарушение на Наредбата за категоризацията.

По-рядко се установява липса на категоризация. От началото на сезона комисията е затворила 12 заведения по морето. Това обаче е временна мярка и ако те предприемат необходимите действия и приведат дейността си в съответствие, ще могат да работят.

Маргаритов каза, че чрез виртуалните приемни на КЗП са постъпили над 70 сигнала.

По отношение на алкохола той обясни, че до момента и през изминалите сезони при проверките опасен алкохол не е установяван. Инспекторите обаче са се натъквали на различни несъответствия. Например на случаи, в които алкохолът е бил разреден или още при производителя липсват съставки, които съгласно изискванията за физико-химичния състав трябва да ги има, за да може една напитка да се казва бренди, водка или уиски.

Едва три са базите с "ол инклузив", при които е установена храна с изтекъл срок на годност.  Глобите за предлагане на храна с изтекъл срок на годност са от 1000 до 3000 лева.