Времето се затопля, снегът се топи, а под него „изскачат“, нови, повече и по-големи дупки по асфалта. В рубриката „Чети етикета“ проверихме какво да направите, ако попаднете в такава дупка с автомобила си и той се повреди.

Има няколко неща, които трябва да предприемете в такъв случай, като основните са две, каза адв. Мариана Розованова. Особено важно е да се намерят свидетели – много ключов момент, който шофьорите пренебрегват. Добре е и самият автомобил да бъде закаран в оторизиран сервиз, който да издаде протокол за извършен ремонт.

Снимка: btvnovinite.bg

За миналата година за цялата страна официално са регистрирани 98 случая, в които при настъпили произшествия се отчита влиянието на пътната настилка. Състоянието на пътя е било причина за едва шест инцидента, отчете инспекторът от „Пътна полиция“ Мария Ботева.

На въпрос вярно ли е, че за да осъдиш общината, трябва от КАТ да кажат, че си карал с нормална скорост, но в закона няма друг начин да се опише такава злополука, освен несъобразена скорост, тя отговори: „Никъде не е написано, че протокола за ПТП трябва да е съпроводен с акт, в който се третира вина само и единствено на участника“.

Стефан Софиянски, представител на застрахователния бранш, отчете, че в не повече от 20% от случаите, когато има самокатастрофа, клиенти идват с протокол от „Пътната полиция“ в полза на водача. В останалите 80% е записано несъобразено с пътното платно и условията движение. Законът не действа в полза на водачите, добави гостът.

Вижте целия разговор във видеото:

Междувременно зам.-кметът по транспорта в Столичната община Евгени Крусев призна, че гледката на покритите с дупки улици не е приятна, но добави, че „към момента единственото, което можем да направим, е да запълваме дупките аварийно със студен асфалт. Предвид температурите, това е единствената технология, която позволява за около месец – два да се запълнят дупките, така че да гарантираме безопасността на всички преминаващи. Когато времето се подобри, ще можем да изпълним цялостен ремонт на отделни отсечки от улици с по-трайна технология и с по-видим и дълъг ефект“.

По думите му навсякъде, където се правят основни ремонти на улици, това е вид гаранция, че няма да се налагат последващи ремонти. От всички фирми изпълнители се изисква гаранция от пет години, а в някои ситуации – и 10 години, каза Крусев.

След изключително тежката зима проблеми може да се появят из целия града. Постоянно имаме екипи, които обикалят всички улици и основни булеварди на града, увери той и призова хората да подават сигнали.

Вижте във видеото как дупките се запълват аварийно:

Вижте във видеото какво е състоянието на улиците в крайните квартали на столицата: