В последния летен месец на годината bTV безапелационно затвърди лидерството си в българския телевизионен ефир. В топ 50 попадат 47 програми от ефира на bTV, един филм по „Нова”, и две програми на БНТ 1, сред които квалификацията за Световното първенство по футбол между България и Швеция.

По данни на ГАРБ, единствената пийпълметрична агенция, преминала независим одит, bTV устойчиво показва по-добри резултати пред „Нова” по зрителски интерес. През август bTV достига до 35% от цялата телевизионна аудитория срещу едва 14% за прекия конкурент, или разлика от цели 141%.

Централните новини на bTV продължават да са основен източник на информация сред цялостната аудитория, като отбелязват 246% преднина в аудиторния дял спрямо втората по гледаемост телевизия.

Снимка: bTV

Журналистическите филми и разследвания в предаването bTV Репортерите продължават да са сред едни от най-гледаните програми в топ 10 и през август.

Сутрeшният блок на bTV запазва своята лидерска позиция и в трите разглеждани таргет групи (A4+, 18 – 34; 18 – 49) и печели доверието на средно 43% от всички телевизионни зрители. Най-осезаема е разликата между „Тази сутрин” и „Здравей, България” при младата публика (18 – 34), като преднината на bTV е 169%.

През август тематичните канали на bTV Media Group увеличават аудиторния си дял с 3% при младата група зрители между 18 и 34 години. В същата група (18 – 34) bTV Cinema е каналът с най-голямо увеличение по гледаемост на годишна база с нарастване от 68%.

Единственият български комедиен канал bTV Comedy отчита увеличение на зрителския интерес с 4% (18 и 49) през август в сравнение със същия период миналата година.