БДЖ има нужда от спешна финансова инжекция от държавата
Железницата трябва да стане приоритет, категоричен е бившият директор
  • Последни
  • Най-четени

Коментари: 0
  • 1
    1
Влак на БДЖ
Снимка: БГНЕС

БДЖ има нужда от спешна държавна намеса и инвестиции в нови влакове. Така „Пътнически превози” ще започнат да печелят, ще бъдат конкуренти на пазара на превозвачите и така ще има свежи пари за обслужване на дълговете на дружеството. Това посочи Владимир Владимиров, който беше освободен от длъжността директор на БДЖ по-рано тази седмица.

Той посочи, че 2017 г. ще е повратна за дружеството, защото ще има нужда от решителна държавна намеса, тъй като новите плащания по задълженията наближават, а ресурсите на компания са изчерпани.

Работници в БДЖ заплашват с протести заради мизерни условия на труд Служителите са демотивирани, не само заради ниското си заплащане

„През 2009-та БДЖ имаше дългове от стотици милиони, разходи по кредитори, дела и лихви. От железниците излязоха над 600 млн. лв., а задлъжнялостта днес е около 445 млн. лв. БДЖ вече няма ресурс да заделя тези средства”, категоричен е Владимиров.

Той допълни, че само дълговете на „Пътнически превози” са около 360 млн. лв. и трябва да се платят тази година. За да работят служителите в адекватни условия на труд са нужни нови 5 до 10 млн. лв.

Топло ли е във влаковете при студовете навън?Показаният вагон със сняг не е включен в състава на влака, а е бил откаран към депо, каза шефът на „Пътнически превози” към БДЖ

Според Владимиров холдингът е напълно реформиран – спрени са кражбите, намалени са служителите, продадени са бракувани активи и ресурсът на компанията е напълно изчерпан. „В „Пътнически превози” се ползват влакове на около 30-40 години. Вагоните дори нямат климатизация”, коментира той.

Дори да се реши проблема със задълженията пътническите влакове не са конкурентни на пазара на превозите.

БДЖ отказа 1 000 000 пътници само за годинаДържавният ЖП превозвач има само 5.1% пазарен дял

Той посочи проблеми и в друго дружество от холдинга - „Товарни превози”. По думите му тази година се очаква дори да има малка печалба, но пак е нужна държавна подкрепа, тъй като компанията не може да се конкурира с частните.  Владимиров обърна внимание на разходите, които се правят за превоз на товари, които никой друг не може да превози. „12 млн. лв. на година отиват за тях. В западните държави този тип товари се субсидират”, каза той.

Железницата трябва да стане приоритет, категоричен е бившият директор. Той посочи, че който и да оглави холдинга единствено ще се стреми да погасява задълженията.  

  • 1
    1
Още по темата
0 Коментара
  • Най-старите отгоре
  • Най-новите отгоре