Красимир Гергов, бивш доскоро партньор на Нюз Корпорейшън и настоящ на CME, новата компания, която вече е собственик на bTV Медиа груп, беше поканен да коментира ролята на медиите у нас по повод десетия рожден ден на bTV:

"Можем да се похвалим, че нашият телевизионен пазар е вече достатъчно развит и дава достатъчно свобода на словото на всички журналисти. Спомням си, когато направих първата частна локална телевизия заедно с Тед Търнър. Тогава ни спряха тока на предавателя, правителството тогава. Но не обвинявам правителството, но те позволиха това да се случил. Пращал съм 20 писма да пуснат в ефир Си Ен Ен. Но не получих нито един отговор.

Смятам, че тези времена са отминали

След това беше създаден закон, според който хора, които се занимават с рекламен бизнес, да не правят електронни медии (от тази година това е разрешено) и затова през годините е трябвало да бъда консултант или друг партньор на тези компании, в които съм участвал. Бях недоволен.

Българските медии са вече достатъчно големи деца,

за да може някой да ги бие по дупето и да слушат какво им казват отгоре. Така че ние винаги ще намерим начин, ако някой ни притиска, да излезем от ситуация. Политиците не са толкова глупави да налагат ежедневен контрол върху медиите, защото това ще бъде краят.

За мен лично телевизията през годините, колкото и да е странно за вас,  е като плод-зеленчук. Аз искам да имам фирма, която да е като плод-зеленчук – където отиваш сутринта, отваряш, хората купуват, ако са ти хубави продуктите – купуват, ако са лоши – не купуват. Така стана с bTV.

Но за съжаление аз имам по-лични проблеми – специално създадени закони, които да са против хората като мен. Например законът за спирането на фирми, които имат рекламна дейност, да имат публични компании с телевизии, което лишава телевизията от публичните компании, които събират средства и акционери от всеки един българин и поради тази причина няма нито една публична електронна медиа.

Което всъщност е гаранция за свободата на словото

И другото, което е гаранция за свободата на словото – начинът на издръжка на една медия. bTV вече десет години се издържа с пари то реклама, които са влизали, затова ни е сме чувствали единствено задължение към пазара и публиката – ако ни гледат повече, ние сме по-независими.

Ако има митичност около името ми, аз не го осъзнавам, защото гледам на bTV като място за бизнес. Ако гледах на bTV като на място за влияние, сигурно щях да бъда пръв приватизатор и да имам някакви такива сделки, а аз нямам.

Най-жалкото е, когато един журналист не е балансиран,

защото аз смятам, че журналистиката е нещо, което човек трябва да започне да работи само при условие, че иска да бъде балансиран, а не да го ползва за бизнес и да става бизнесмен. Знаем, че доста журналисти, които имат страничен бизнес и смятам, че това е нещото, срещу което вие трябва да се борите.

Много е малка разликата за един външен продуцент, има продуценти и водещи, които получават милиони годишно, и вие, които сте на заплата и някаква премия. И кое от двете ще си изберете – едното е несигурно, другото по-малко сигурно. Хора като мене, които са собственици на медии, ще ви уволнят, тъй като това не е вашия бизнес, вашият бизнес е да правите рейтингова програма, нищо повече.

Най-страшното за мен е не това, че ще има конкуренция, защото аз смятам, че екипът, който е в цялата група, ще издържи на конкуренцията – контента, който правите вие е най-качествения на пазара безспорно. Но  ще се появят според мен много влиятелни и по-малко влиятелни хора, които ще се опитат да правят медия, която да използват за влияние. И тогава вече е страшното за обществото.

Ако вие сте честни към това, което правите и давате най-доброто и всички гледни точки и вашите новини са едно огледало на обществото, тогава вие със сигурност ще бъдете номер едно. Ако бъдете тенденциозни, няма кой да ви гледа".