Голяма част от оплакванията са на клиенти, които са подписали договор за нов тарифен план, а с месеци говорят на старите цени.
Когато преди четири месеца Борис отива да си плати сметката, му предлагат да си смени тарифния план с нов, по-изгоден. Новият договор трябва да влезе в сила от 14 ноември, но само по документи.
Мъжът разбира за грешката случайно - след като днес получава известие за неплатена фактура. Веднага се свързва с мобилния оператор.
“Първо ми каза: "Дължите сума 130 лева!" и аз казах - защо толкова много и за кой месец? Момент, момент, ще ви прехвърля обаждането, чаках десет минути, прекъсна връзката. После пак се обади - каза "Объркали сме, не дължите тази сума - сега ви записваме на нов абонаментен план! Как така? Ами станало е грешка - вие не сте на този план, на който сте мислили, че сте! Е как така?", пита се Борис.
В края на разговора операторите дори не могат да му кажат колко точно е сметката му. В асоциацията на потребителите на телекомуникационни услуги получават десетки оплаквания на ден. Най-често жалбите са за надхвърлени лимити, нередности при прехвърлянето на номера от един оператор на друг, както и нежеланите търговски съобщения.
“Погледнете общите права и ще видите, че там пише, че всички права са за телекома, а потребителя на практика няма никакви права! 1:58На потребителя правата са да бъде жив, за да плаща на телекомите”, каза Янаки Ганчев, Асоциация на потребителите на телекомуникационни услуги.
Предадохме случая с Борис и на мобилния оператор. След като го провериха, оттам ни обясниха, че става въпрос за грешка на служител на компанията. Голямата сметка вече е анулирана. Колко ще плати, ще стане ясно след като компанията отново преизчисли сметките му.