Десетки жалби на ден срещу мобилните оператори постъпват в асоциацията на потребителите на телекомуникационни услуги. Само за ден, на интернет сайта на bTV получихме над 400 сигнала за некоректност от страна на телекомите.

Голяма част от оплакванията са на клиенти, които са подписали договор за нов тарифен план, а с месеци говорят на старите цени.

Когато преди четири месеца Борис отива да си плати сметката, му предлагат да си смени тарифния план с нов, по-изгоден. Новият договор трябва да влезе в сила от 14 ноември, но само по документи.

Мъжът разбира за грешката случайно - след като днес получава известие за неплатена фактура. Веднага се свързва с мобилния оператор.

“Първо ми каза: "Дължите сума 130 лева!" и аз казах - защо толкова много и за кой месец? Момент, момент, ще ви прехвърля обаждането, чаках десет минути, прекъсна връзката. После пак се обади - каза "Объркали сме, не дължите тази сума - сега ви записваме на нов абонаментен план! Как така? Ами станало е грешка - вие не сте на този план, на който сте мислили, че сте! Е как така?", пита се Борис.

В края на разговора операторите дори не могат да му кажат колко точно е сметката му. В асоциацията на потребителите на телекомуникационни услуги получават десетки оплаквания на ден. Най-често жалбите са за надхвърлени лимити, нередности при прехвърлянето на номера от един оператор на друг, както и нежеланите търговски съобщения.

“Погледнете общите права и ще видите, че там пише, че всички права са за телекома, а потребителя на практика няма никакви права! 1:58На потребителя правата са да бъде жив, за да плаща на телекомите”, каза Янаки Ганчев, Асоциация на потребителите на телекомуникационни услуги.

Предадохме случая с Борис и на мобилния оператор. След като го провериха, оттам ни обясниха, че става въпрос за грешка на служител на компанията. Голямата сметка вече е анулирана. Колко ще плати, ще стане ясно след като компанията отново преизчисли сметките му.