Цената на 30 секунди реклама по време на излъчването на 84-ата церемония по връчване на кинонаградите "Оскар", която ще бъде на 26 февруари 2012 г., ще бъде между 1,6 и 1,7 млн. долара, информира ИТАР-ТАСС.

Това е съвсем малко под миналогодишната стойност от 1,75 млн. долара, но пък е над равнището й през 2009 г., когато рекламодателите ползваха най-изгодни за тях цени – 1,3 млн. долара за 30 сек.

Тарифата е определена от телевизионния канал Ей Би Си (ABC), който предава годишната церемония по силата на споразумението с Американската академия за киноизкуство, присъждаща "златните статуетки".

През новия сезон на "Оскар”-ите тарифите са понижени заради критиките, отправени срещу организаторите на последното годишно шоу, което бе водено не особено убедително от актьорите Джеймс Франко и Ан Хатауей. коментира вчера влиятелното "Холивуд рипортър".

То припомни, че рейтингът на популярност на церемонията на 27 февруари тази година е бил с 9% по-нисък от миналогодишния. В САЩ броят на телевизионните зрители, наблюдавали излъчването на церемонията по награждаването, е бил 41,7 млн. души през 2010 г. и 37,9 млн. тази година.